Når én feilberegning kan bety tap – og ingen forteller deg hvor det gikk galt
Du jobber hardt, men sitter igjen med mindre enn du startet med.
Du tok jobben for å holde maskinen i gang. Kunden presset på pris. Du tenkte: “Det går sikkert.”
Men så gikk det mer tid enn du trodde. Du måtte kjøpe mer materiale. Kunden sier dere hadde avtalt noe annet. Og plutselig står du der – med halvparten av det du forventet å tjene.
Du har levert. Men du sitter igjen med tap, frustrasjon og usikkerhet.
Ingen lærer deg hvordan man faktisk tjener på betongjobben
De store firmaene har kalkulatører, prosjektledere og rådgivere. Du har deg selv og kanskje en kompis med drill.
Uten støtte i kalkyle, metode og kontrakt, må du ta beslutninger alene basert på magefølelse, ikke margin. Og når det først går galt, er det ingen som hjelper deg rette det opp.
Dette får du med BFL AS som fagpartner:
  • Sparring på metode og fremgangsmåte før du starter
    We are a leading firm in providing quality and value to our customers. We like what we do.
  • Marginanalyse og vurdering av prissetting
    Our managers are always ready to answer your questions. You can call us during the weekends and at night.
  • Materialforslag og logistikktips som sparer deg tid og penger
    Each member of our team has at least 5 years of legal experience. They use their knowledge to make our clients’ lives better.
  • Kontraktsmaler og forslag til trygge avtalevilkår
  • En erfaren fagperson du kan ringe underveis
Våre tilbud til små byggfirmaer:
Tjen penger før du starter og ikke etter det er for sent.
Du setter opp et tilbud – men vet ikke om det dekker arbeid, utstyr og risiko. Du baserer deg på erfaring, ikke tall – og oppdager feilene når det er for sent.

Vi hjelper deg med kalkyle, metode og margin før du leverer tilbudet. Tryggere avtale – bedre pris.

Bestill Forberedelsespakke nå
Riktig rekkefølge betyr færre feil og mindre stress.
Du må gjøre om deler av jobben fordi noe ble gjort i feil rekkefølge. Du mangler erfaring fra større prosjekter og ingen har vist deg hvordan.

Vi gir deg en konkret arbeidsplan for støp, armering og forskaling – basert på bransjestandard og praksis.
Bestill veiledning nå
Gode avtaler skaper mindre konflikt.
Kunden sier “vi hadde ikke avtalt det der” og nekter å betale. Uklare skriftlige avtaler og muntlige misforståelser.



Du får kontraktsmaler, forbehold og rådgivning som beskytter deg – og gjør deg trygg i dialogen med kunden.
Bestill avtalerådgivning nå
Du trenger noen å ringe før det går galt.
Noe uventet skjer på byggeplassen, og du vet ikke hvordan du skal løse det.

Du står alene – og mister tid og penger mens du prøver å finne ut av det.

Du får en fagperson du kan kontakte, som hjelper deg ta gode beslutninger raskt uten å tape tid.

Få hjelp før det går galt – kontakt oss
Lær av det du har gjort – og tjen mer neste gang.
Du er ferdig – men vet ikke om du faktisk tjente penger eller gjorde feil du kunne unngått.

Ingen hjelper deg se hvor det gikk galt så du gjentar mønsteret.

Vi analyserer prosjektet sammen med deg og viser hvor du kan optimalisere neste gang.
Snakk med en fagpartner nå
Fordi bevis er bedre enn forklaring.
Kunden klager. Du vet jobben ble gjort riktig men har ingen bilder, beskrivelser eller skjemaer å vise til.
Du glemmer dokumentasjon i farta og mister kontrollen når tvisten kommer.

Vi hjelper deg sette opp enkel og effektiv dokumentasjonsrutine: bilder, skjemaer, fremdriftsnotat og overlevering – slik at du har ryggen fri når det trengs.
Ta kontakt for en vurdering
Vår prosess
BFL AS består av et tverrfaglig team, der alle er dyktige på hvert sitt område.
  • Kontakt og befaring
    Kontakt oss via telefon, e-post eller kontaktskjemaet nederst på siden. Etter befaring sender vi over uforpliktende tilbud med pris estimat innen tre virkedager
  • Kontrakt signering
    Når tilbudet er akseptert, signerer vi en kontrakt for å sikre at kunden har god innsikt i våre prosesser og at at kunden sine rettigheter ivaretas gjennom hele prosjektet.
  • Forprosjekt og planlegging
    Vi planlegger med kunden for å sikre en ryddig prosess. Plan og budsjett utarbeides. Eventuelle underleverandører kontaktes i denne prosessen. Målet er å utarbeide en plan med kunden hvor kostnad, kvalitet og effektivitet er i fokus.
  • Prosjektstart, gjennomføring og avslutning
    En prosjektansvarlig holder orden på fremdriftsplanen, håndverkere og underleverandører. Kunden får løpende oppdateringer under hele prosessen.

    Prosjektet avsluttes med overlevering og evaluering med kunden. Nødvendig dokumentasjon for utført arbeid overleveres kunden.